Onsdag d. 3 marts 2021
|
|
 |
 |
|
21. november 2006Web 2.0 = $ ?Adam Arvidsson (Ph.D European University Institute, Firenze) er lektor i Medievidenskab ved Københavns Universitet. Han har forsket i reklame og propagandas historie samt i udviklingen af moderne former for Branding
|
 |
 |
|
Bitconomy udgives af Advice
Digital Aps, der udvikler og
rådgiver om digital løsninger.
Advice Digital arbejder med
cms, digitale nyhedsbreve,
markedsføring, digitale års-
rapporter mv.
|
 |
|
 |
Holdning |  |
Microsoft: Office ikke i farezonen (23. november 2006 kl. 10:39) af Adam JensenDer har i de seneste uger cirkuleret historier om, at Microsoft Office-pakke ville blive sat ud på et sidespor efterhånden som virksomheder rundt om i verden får øjnene op for de tekstbehandlingsprodukter som eksempel Google Inc. (Google Docs, red.) stiller gratis til rådighed på Internettet.
Nu har en af de to chefer for Office software udviklingsholdet i Microsoft, Antoine Leblond, udtalt at fordi firmaer som Google Inc.’s succesmål ’kun’ er 90 % (Google’s online værktøjer kan 90 % af hvad Microsoft Office-pakken kan, red.) vil Google Inc. ikke kunne få ordentligt fat i virksomhederne, da deres målsætninger er højere end 90 %.
Microsoft vision er, at nye Internetbaserede services vil kunne arbejde sammen med software installeret lokalt på ens egen pc. Dette adskiller sig meget fra visionen, som Google Inc. arbejder hen imod: At programmerne vi kommer til at bruge ligger som en service på en Internetbaseret platform.
Google’s CEO Eric Schmidt har tidligere afvist at de overhovedet er i konkurrence med Microsoft om ’herredømmet’ over hvilke tekstbehandlingsprogrammer vi vil komme til at bruge i fremtiden. Deres fokus er på forbrugeren og de små virksomheder, der ikke har brug for så komplekse programmer som eksempelvis Microsoft tilbyder med deres Office-pakke.
I fremtiden vil vi nok se mere fra Google Inc.’s Internetbaserede gratis programmer; og Microsoft? Jo, med deres integration af eksempelvis Microsoft Live i deres nye software-pakker kan vi nok forvente at vi skal købe flere af deres programmer for at få det fulde udbytte af deres online-services.
Læst via: http://today.reuters.co.uk/news/articlennews.aspx?type=&storyid=...
Google Docs: http://docs.google.com/
Microsoft Office 2007: http://office.microsoft.com/ 
 Andre aktuelle B-blogs
|
|
|
 |
|
|
Sidst opdateret 29-01-2009 |
|
Antal artikler 3216 |
|
Antal abonnenter 12089 |
|
Antal blogindlæg 1075 |
|
 |
|
|
Bitconomy er et digitalt magasin, der skriver om digitalisering af kommunikation, forretning og forvaltning. Vi skriver om emner som Forretning, E-handel , Tracking, Digital strategi, Statistik, Kommunikation, Online branding, Usability, Markedsføring, One-to-one, Digital annoncering, Responsmåling, Branche, Offentlig, Industri, IT-sektor, Digital Forvaltning, Kommunalreform, Selvbetjening, Infrastruktur, Demokrati, Teknologi , 3G, WLAN, Nano, Biometri, Forretning, E-handel, Tracking, Digital strategi, Statistik, Kommunikation, Online branding, Usability, Markedsføring, One-to-one, Digital annoncering, Responsmåling, Branche, Offentlig, Industri, IT-sektor, Digital Forvaltning, Kommunalreform, Selvbetjening, Infrastruktur, Demokrati, Teknologi , 3G, WLAN, Nano, Biometri.
|